
- Gen: dramă
- Sala: Sala Mică
- Premieră: 14 december 2019, 19:30
- Durata: 2 oră(e) 20 minute, fără pauză
- Scenograf: Cristina Milea
- Asistent scenografie și costume: Denisa Berceanu
- Compozitor: Csaba Boros
- Regizor tehnic: Teodora Crăciun
- Sufleur: Laura Moldovan
„Comploturi, intrigi, strategii de manipulare, negocieri, duplicitate, trădări, promisiuni. Acestea au fost dintotdeauna instrumentele utilizate de politicieni pentru a se menține la putere. Dar ce se întâmplă atunci când acestea nu mai pot fi folosite? Cât de mult este cineva dispus să plătească pentru viața sa sau pentru viața copiilor săi? Dar dacă nici o avere din lumea noastră nu este de ajuns? Spectacolul pe care îl propun urmărește povestea lui Constantin Brâncoveanu dincolo de mit, încercând să îl descopere ca pe un om care încearcă să supraviețuiască unor contexte politice nefavorabile. Vă invit să asistați la o pendulare continuă între tragedia omului și comicul moravurilor, între atunci și acum – două perioade în care redefinirea valorilor are o importanță majoră, între lumea materială și cea spirituală.“ Tudor Lucanu, regizor
-
Brâncoveanu
-
Văcărescu
-
Mustafa aga
-
Constantin II Brâncoveanu
-
Ștefan Brâncoveanu
-
Radu Brâncoveanu
-
Matei Brâncoveanu
-
Marica Brâncoveanu
-
Anita Balș Brâncoveanu
-
Ștefan Cantacuzino
-
Sultanul Ahmed III
-
SoldatDaniel Vișan (2019-2021)
-
Soldat
-
SoldatȘtefan Dogaru (2021 - 2023)
-
SoldatAlex Stoicescu (2023 - )
„Iată că în fine gheața a fost spartă și nu oricum, în niciun caz de circumstanță, iar meritul revine Trupei „Liviu Rebreanu” a Naționalului din Târgu Mureș care a introdus în repertoriu excelenta piesă „Brâncoveanu Constantin” a mult prea nedreptățitului și neglijatului dramaturg Alexandru Popa. (…)
Tudor Lucanu a tratat scrierea lui Alexandru Popa în cheie strict contemporană. Personajele se mișcă printre mese și scaune din zilele noastre, au la îndemână celulare, sunt înveșmântate în haine contemporane (excelente decorurile și costumele Cristinei Milea), au doar câte un accesoriu care trimite cu gândul la Țara Românească din vremea medievală. (…)
Foarte aproape de felul celor dintr-o țară în care zilnic se urzesc comploturi, se cumpără și se vând posturi, funcții, se joacă la ruletă vieți.”