Amurgul burghez
Regia:
Anca Bradu
16
  • Romulus Guga: Amurgul burghez
  • Gen: dramaturgie românească
  • Sala: Sala Mare
  • Premieră: 2012. noiembrie 07., 19:00
  • Durata: fără pauză.
  • Scenograf: Judit Dobre-Kóthay
  • Coregraf: Mălina Andrei
  • Compozitor: Károly Horváth
  • Asistent Regizor: Laurențiu Blaga
  • Asistent scenografie: Cristina Grigoraș
  • Sufleur: Laura Moldovan
  • Regizor tehnic: Stelian Chițacu

Textul piesei lui Romulus Guga este caracterizat prin simbolism, viziuni, alegorice, alternanţe de scene şi tablouri. Povestea Amurgului burghez începe cu o “înscenare”, în sensul propriu al termenului, mai exact, înscenarea sinuciderii lui Filip, convins de Augusta, soţia lui, să se spânzure.
Pentru Augusta şi pentru poliţistul Carol, (amantul şi complicele ei), moartea lui Filip înseamnă o mică afacere. Sinuciderea lui Filip va fi însă împiedicată de Ignaţiu, un personaj misterios şi omnipotent acesta cumpărându-l, la propriu, pe Filip, mai exact, moartea acestuia. Pentru aceasta, se pune în scenă un mic spectacol, în cursul căruia fostul viitor sinucigaş va fi sanctificat şi apoi înmormântat cu pompă din raţiuni publicitare. Rămas în viaţă (locul său fiind luat de un cadavru), Filip ajunge un obscur anonim într-o trupă de cerşetori.
Lucrurile devin complicate la apariţia unui sinistru şi ridicol. Filip se revoltă împotriva manipulării împreună cu gazetarul Georges iar Augusta se solidarizează cu ei. Filip este ucis în finalul piesei devenind un martir al libertăţii şi un simbol.

Distribuție
Dosar de presă

„Spectacolul de la Compania “Liviu Rebreanu” a Naţionalului târgumureşean e unul actual, fie şi numai pentru motivul că această criză de umanism denunţată de Romulus Guga e încă una la fel de actuală. Poate că spectacolul semnat de regizoarea Anca Bradu suferă de excese de formalism şi de calofilie, poate că el cade pe alocuri în capcana teatrului cu exemplificări.”